Strony

Karteczkujemy Powstańców!


Cześć kochani! To znowu ja! I opowiem Wam o czymś co dzisiaj mnie poruszyło i coś o moich postanowieniach. Zaczynamy moje brednie? 
Moją taką codzienną rutyną jest teraz takie coś, że od razu po przebudzeniu włączam wiatrak, żeby chłodniej było i zabieram się za ogarnianie mediów. Więc włączyłam swojego laptoka, zalogowałam się na Facebooka, serce moje w tej chwili zamarło, otóż wujek napisał do mnie wiadomość z linkiem  i tymi słowami " Napisz kartkę", a ten link? To był link do strony, gdzie można wysłać kartkę do powstańca! Wujek wie jaki mam stosunek do munduru, a co dopiero do ludzi walczących.  I w tej chwili rozpłakałam się, przejrzałam cały spis, całkiem spory spis ludzi , którzy pozostali przy życiu, tyle ich było, że uroniłam jeszcze raz łzy, ale to łzy szczęścia!





Wysłałam jedną kartkę do dowolnego powstańca,nie wiem kto dostał, ale czuję ciepełko w moim serduszku, że mogłam uczynić kogoś szczęśliwszym, zostawiłam też adres, a nuż może odezwie się do mnie ten bohater/bohaterka, wtedy będę skakać z radości pod sam sufit! Zdaję sobie sprawę oczywiście, że może mieć masę kartek, ale będę cierpliwa! Akcja trwa 63 dni, tak jak powstanie, od 1 sierpnia do 2 października, można wtedy wysyłać swoje kartki, a ja postanowiłam że do każdego napiszę! Codziennie dwie, trzy, żeby każdy ze spisu dostał, bo ja chcę koniecznie uszczęśliwić każdego! Chcę wiedzieć, że uszczęśliwiłam kogoś! Czym prędzej wysłałam link do pozostałych członków, mam zamiar udostępnić to jeszcze ( tak wiem, właśnie zmniejszam szanse na odezwanie się, ale trudno! ). Niech wiedzą ludzie, że są jeszcze Ci, co walczyli o wolność, że są jeszcze Ci prawdziwi Polacy.


A teraz co nieco o stronie, nazywa się: https://bohateron.pl/ . Bardzo, ale to bardzo fajna stronka, cieszę się, że są takie akcje ku czci powstańców. Posiada spis bohaterów, a w spisie? Część ich historii, dane, gdzie służyli, co się stało z nimi. Jak dla mnie, bardzo przyciągająca uwagę! Ruszające się zdjęcia i ten pomysłowy tytuł! BohaterON - włącz historię, to na pewno coś, co pomoże w nauce a również w zrozumieniu ich historii. Sam fakt, że jest ograniczenie w słowach przy kartce, bo tylko na tyle kiedyś sobie pozwalano, pozwala nam się utożsamić z nimi. Sam fakt, że mogą odpisać wprawia mnie w radość! Kocham historie wojenne, ale to nie to samo, co usłyszeć, przeczytać co napisała ręka powstańca...Może kiedyś pojawi się tu wywiad z powstańcem? Chcielibyście?
Utwórzmy naszą własną akcję! Akcja Karteczka dla Powstańca! Czas Start!


Dziękuję za przeczytanie! Jeśli tu jesteś i czytasz, proszę podziel się ze mną w komentarzu, co o tym sądzisz?

Wasza Iza

5 komentarzy:

  1. Akcja bardzo ciekawa. Może wezmę w niej udział kto wie.Łączy pokolenia. Widzę, że mamy podobny problem ze składnią. Tyle, że ja niewiele błędów poprawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że mi to uświadomiłaś ^^ Staram się pisać jak najlepiej ^^ /Iza

      Usuń
  2. Wow! Niezwykła akcja, muszę przyznać, że po raz pierwszy o tym słyszę i jestem pod wrażeniem. Trzymam za Ciebie kciuki, ktoś na pewno się odezwie. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki! Też mam taką nadzieję! Od starszych ludzi wszystkiego można się dowiedzieć, szczególnie tego, co działo się na wojnie, nie ukrywajmy za dekadę może już zabraknąć ich, a historie? Zostają tylko na papierze niestety, ale to nie to samo co usłyszeć, zawsze jakaś atmosfera jest no i bardzo interesujące, zawsze można dopytać się o szczegóły./ Iza

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie to wzruszam Najbardziej kiedy słucham piosenki zespo£u Horytnica "mały powstaniec.

    OdpowiedzUsuń